Synpunkter och klagomål - Social verksamhet

LÄS MER

Välkommen till e-tjänsten synpunkter och klagomål - social verksamhet. 

Denna tjänst är en viktig del av vårt arbete för att förbättra och säkra kvaliteten inom vård- och omsorgsnämndens socialtjänst samt hälso- och sjukvård, i enlighet med Socialstyrelsens föreskrifter (SOSFS 2011:9) om systematiskt kvalitetsarbete.

Som vård- och omsorgsgivare ansvarar vi för att säkerställa god kvalitet i vår verksamhet. Dina synpunkter och åsikter är viktiga för oss, då det hjälper oss att förbättra och utveckla vår verksamhet. 
Observera att din synpunkt som du skickar in till oss anses som en offentlig handling enligt 2 kap. 6 § i Tryckfrihetsförordningen. Det betyder att den kan begäras ut av allmänheten, med undantag för eventuell sekretessbelagd information. Om du är anonym kan vi inte ge personlig återkoppling, men dina synpunkter bidrar ändå till vårt arbete med att förbättra kvaliteten i våra tjänster. Två år efter inlämnandet kommer din synpunkt eller klagomål att gallras, inklusive information om avsändaren, även om vissa statistiska sammanställningar kan bevaras för analysändamål utan personuppgifter.


Om du inte vill använda e-tjänsten kan du vända dig direkt till enhetschefen på det boende eller på den enhet det gäller. Kontaktuppgifter finns på kommunens hemsida (länk öppnas i nytt fönster).
 

Följ ditt ärende
Här kan du följa ditt ärende om din synpunkt/klagomål (länk öppnas i nytt fönster).